Retrospectiva IBRAHIMA KEITA la Muzeul de Artă

keitaInstitutul de Cercetări Eco-Muzeale ”Gavrilă Simion” Tulcea vă invită să vizionați

  SINCRETISM ȘI ATEMPORALITATE

                                  la Muzeul de Artă

Vineri, 19 iunie 2015, la ora 15.30, la Muzeul de Artă din str. Grigore Antipa nr.2 va avea loc vernisajul expoziției SINCRETISM ȘI ATEMPORALITATE, o retrospectivă de gravură, desen, pictură și acuarelă IBRAHIMA KEITA.

 

”Figură activă, pozitivă, insolită în câmpul artei noastre contemporane, dar și în cel al muzeografiei românești, Keitaface parte din generația de artiști vizuali formați în anii ’70, în universitatea de arte bucureșteană. A absolvit în 1980 secția de scenografie, arhitectul Dan Jitianu și pictorul Aurel Vlad fiind profesorii care, se pare că mai mult decât ceilalți, i-au modelat decisiv începuturile în Institutul ”Grigorescu”. Ceva mai târziu, cu intuiție de maestru, graficianul Marcel Chirnoagă descoperă în desenele lui Keitavocația pentru gravură, arta de alb-negru de care tânărul artist nu se va mai despărți, după cum îi prezisese Chirnoagă. Se va devota astfel exercițiului gravurii în metal în ale cărei taine se inițiază la București, în deceniul 9, în ambianța grupării de la ”Podul”, din strada Speranței.

              Sosit din Africa în 1974 – este născut în 1949 la Conakry, în Republica Guineea – găsește la București la momentul venirii sale pentru studii atât o academie de artă cu tradiție de un secol și ceva, cât și o ambianță intelectuală predominant francofonă, ceea ce probabil că ia favorizat integrarea. După terminarea studiilor petrece o perioadă la Lausanne, spre a reveni în România în 1982 și a se stabili la Tulcea, oraș portuar având farmec de vecinătate cu Orientul și cu valențe picturale pe care prezența Dunării și aburul mătăsos al luminii de deasupra apei le determină.

 

Artist vizual al momentului contemporan, fin cunoscător al artei noastre interbelice – este un admirator avizat al operei lui Petrașcu – Ibrahima Keitaeste un caz al mondializării, un exemplu de integrare ”nerestricționată” în fenomenul artei noastre în curs de a deveni ea însăși internațională, a unei personalități creatoare cu rădăcini în alte orizonturi.”

 

                                                                                                                                                                                                       (Ioana Beldiman)